23.6.11

Δραστηριότητα : Προσομοίωση Φυσικής Επιλογής (με κουνέλια)



Σε περίπτωση που δεν μπορείτε να δείτε το παιχνίδι και να το παίξετε κατεβάστε πρώτα την εφαρμογή Java στον υπολογιστή σας.

Α. Ασχοληθείτε με την προσομοίωση και εξοικειωθείτε με το περιβάλλον της. Απαντήστε στη συνέχεια στα παρακάτω ερωτήματα :

1. Τι θα συμβεί στον πληθυσμό των κουνελιών εάν δεν προσθέσετε άλλο κουνέλι (δεν πατήσετε στην "Προσθήκη φίλου"); Γιατί άραγε συμβαίνει αυτό;
2. Τι συμβαίνει όταν προσθέσετε ακόμη ένα κουνέλι (πατήσετε στην "Προσθήκη φίλου"); Τι πιστεύετε ότι θα συνέβαινε αν το κουνέλι ήταν του ίδιου γένους;
3. Τι συμβαίνει όταν η τροφή είναι άπειρη και δεν υπάρχουν κυνηγοί (Λύκοι) στην οθόνη;


Β. Καιρός για εξερεύνηση

Πειραματιστείτε με την εφαρμογή.

Αλλαγή μεταβλητών. Καταγράψτε τί θα συμβεί στον πληθυσμό των κουνελιών αν αλλάξετε κάθε ένα από τα παρακάτω.

Ως προς την Μετάλλαξη:

Καφέ Γούνα - ................................................................
Μακρυά Ουρά - ...............................................................
Μακρυά Δόντια - .............................................................

Ως προς τον Παράγοντα επιλογής:

Λύκοι - ....................................................................
Τροφή - ....................................................................
Κανένα - ...................................................................

Ως προς το Περιβάλλον:

Ισημερινός - ...............................................................
Αρκτική - ...................................................................

Ως προς τα Γονίδια:

Γούνα- ......................................................................
Ουρά- .......................................................................
Δόντια- .....................................................................


Γ. Κάντε τους συνδυασμούς μεταβλητών, που προτείνονται στα παρακάτω πειράματα και καταγράψτε τις παρατηρήσεις σας στον πίνακα που ακολουθεί.

Πείραμα A1
• Πρόσθεσε ένα φίλο και Μετάλλαξη "Καφέ Γούνας" στον πληθυσμό των κουνελιών.
• Πρόσθεσε τον Παράγοντα (φυσικής) επιλογής "Λύκοι" μετά την 3η γενιά.


Πείραμα Β1

• Πρόσθεσε ένα φίλο και Μετάλλαξη "Καφέ Γούνας" στον πληθυσμό των κουνελιών.
• Πρόσθεσε τον Παράγοντα (φυσικής) επιλογής "Τροφή" μετά την 3η γενιά.

Πείραμα C1
• Πρόσθεσε ένα φίλο και Μετάλλαξη "Μακρυά Δόντια" στον πληθυσμό των κουνελιών.
• Πρόσθεσε τον Παράγοντα (φυσικής) επιλογής "Λύκοι" μετά την 3η γενιά.

Πείραμα D1
• Πρόσθεσε ένα φίλο και Μετάλλαξη "Μακρυά Δόντια" στον πληθυσμό των κουνελιών.
• Πρόσθεσε τον Παράγοντα (φυσικής) επιλογής "Τροφή" μετά την 3η γενιά.

Πείραμα Α2
Επανέλαβε το Πείραμα Α σε Περιβάλλον "Αρκτικής"

Πείραμα Β2

Επανέλαβε το Πείραμα Β σε Περιβάλλον "Αρκτικής"

Πείραμα C2
Επανέλαβε το Πείραμα C σε Περιβάλλον "Αρκτικής"

Πείραμα D2
Επανέλαβε το Πείραμα D σε Περιβάλλον "Αρκτικής"

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
(μπορείτε να πατήσετε επάνω στον πίνακα για να τον μεγενθύνετε)


Δ. Περιγράψτε τους παρακάτω όρους :

Φυσική Επιλογή ..............................................................
Μετάλλαξη ...................................................................
Ποικιλομορφία ...............................................................

E. Συμπερασματικά γράψτε μία παράγραφο σχετικά με τα όσα μάθατε μέσω της εφαρμογής για την εξέλιξη.

Πηγή : PHET - Interactive Simulations (University of Colorado)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου